Author Archives: Wouter Duyck

New publication in Journal of Neurolinguistics

The involvement of subcortical grey matter in verbal semantic comprehension: a systematic review and meta-analysis of fMRI and PET studies. Read More →

Nachtwacht: ons onderwijs moet de lat veel hoger leggen

Onze leerlingen kunnen steeds minder, zegt psycholoog Wouter Duyck, en dat wordt een ramp voor ons land. Onze scholen zijn Read More →

New Publication in Journal of Experimental Education

From Interest Assessment to Study Orientation: an Empirical Advice Set Engine Each student faces the challenge of choosing a study Read More →

New Publication in PLoS One: the Effects of Vocational Interest on Study Results: Student Person – Environment Fit and Program Interest Diversity

The extent to which a good person-environment (PE) interest fit between student and study program leads to better study results Read More →

Plus est en nous

Het onderwijsdebat wordt al te vaak gemonopoliseerd door discussies over gelijkheid. Bij elke internationale onderwijsvergelijking gaat de discussie éérst over Read More →

New publication in Language, Cognition and Neuroscience

Prediction and integration of semantics during L2 and L1 listening Using the visual world paradigm, we tested whether Dutch-English bilinguals Read More →

De Standaard Avond: de School denkt voor u!

Moedige, geëngageerde leerlingen spijbelen voor een klimaatmars. We zijn allemaal jong geweest. Zelfs deze Griekse god droeg ooit een t-shirt Read More →

Alle kleuters in de klas

Binnenkort moeten alle kleuters die vijf jaar oud zijn verplicht onderwijs volgen. Een jaar vroeger dan nu. De federale regering Read More →

De Morgen: Pak pen, papier en drie klasgenoten

Groepswerken op school zijn steeds vaker een kwelling voor leerlingen en ouders. Door de hoge werkdruk bij de leerkrachten is Read More →

De Standaard Avond: We zijn de Waarheid verloren

De mazelen rukken op in Europa. Het aantal gevallen is verviervoudigd. 72 mensen stierven vorig jaar aan de ziekte. Ook Read More →