Effects of the COVID‑19 pandemic on academic successin higher education The emergence of the COVID-19 pandemic resulted in temporary closures … Read More →
New lab publication in Intelligence
Validating Rules: A non-verbal free fluid intelligence test Intelligence is one of the strongest predictors of academic achievement. Fluid intelligence … Read More →
Slimme kinderen zijn gelukkige kinderen
Telkens ik op een school ga spreken voel ik dat vele leraren goed beseffen dat we terug naar de basis … Read More →
Welke smartphoneregels hanteren experts zelf thuis? “De strijd is ongoing”
Ze zijn goed op de hoogte van de impact van smartphones en sociale media op jongeren, maar hoe pakken de … Read More →
New lab publication in Journal of Loss Prevention in the Process Industries
AbstractThis study investigates nudging strategies’ effectiveness in enhancing safety practices related to suspended loads in industrial settings. Three field experiments … Read More →
Professor maakt brandhout van oproep – Paniekzaaierij en volstrekt in tegenspraak met de wetenschap
Onbegrijpelijk. Dat is wat Wouter Duyck (47, UGent) dacht toen hij gisterochtend las dat zeventien Belgische experten de overheid oproepen … Read More →
Experts pleiten voor ban tot 16 jaar: ‘Beleid rond sociale media mag je niet alleen aan ouders overlaten’
Experts vragen de Vlaamse regering werk te maken van een duidelijk beleid rond sociale media bij kinderen en jongeren en … Read More →
New lab publication in Learning and Individual Differences
Highlights Abstract This study investigates the influence of secondary education (SE) and higher education (HE) study programmes on both the … Read More →
Laat kinderen worstelen met kleine problemen, niet met de apocalyps
Gisteren vroeg de Europese Commissie om in alle scholen een ‘lessenpakket oorlog’ voor te bereiden. Diezelfde scholen waar we klasgemiddelden … Read More →
Nieuwjaarsbrief
U zal er hopelijk deze dagen kunnen van genieten. Een kleine peuter die nerveus de nieuwjaarsbrief aframmelt. Vol goeie wensen … Read More →