Author Archives: Wouter Duyck

New Publication in Learning and Individual Differences

Program-specific prediction of academic achievement on the basis of cognitive and non-cognitive factors. Choosing a suitable study program is one Read More →

Onderwijs in #UGentkiest

De Universiteit heeft traditioneel drie kerntaken: onderwijs, onderzoek en dienstverlening. In de meeste teksten worden deze drie traditionele taken meestal Read More →

Vooruit en ambitie zijn geen vieze woorden

In De Morgen schreef Bart Eeckhout deze week (DM 20/04) dat vijftienjarige Vlaamse scholieren ‘relatief weinig ambitieus’ zijn op school. Read More →

Facebook wil onze gedachten omzetten in tekst

Het meest futuristische researchteam van Facebook, Building 8, werkt de komende jaren aan een technologie om 100 woorden per minuut Read More →

Nieuwe Feiten (Radio 1 en Mensenkennis): Actieve hersenen zijn eerlijke hersenen

Oneerlijkheid is overal. Alle mensen liegen. Schattingen wijzen uit dat illegale belastingontduiking 5% van het Bruto Nationaal Product bedraagt. Een Read More →

New Publication in Psychonomic Bulletin and Review

An Eye Movement Corpus Study of the Age of Acquisition Effect The current study investigated the effects of word-level age Read More →

Ijkingstoetsen: wie meet, weet

Eergisteren pleitten academici voor de invoering van centrale, gestandaardiseerde ijkingstoetsen voor leerlingen, op belangrijke momenten in het onderwijs. Minister Crevits Read More →

Factchecker (Knack) – Kinderen danken intelligentie vooral aan de genen van hun moeder

Wil je als man een slim kind? Dan is het zaak om een intelligente moeder te vinden’, lezen we op Read More →

Etiket dyslexie is vaak onterecht

Veel commotie deze week in Nederland en bij ons over dyslexie. Te veel kinderen krijgen onterecht deze diagnose, zo stellen Read More →

New Publication in Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition

The different time course of phonotactic constraint learning in children and adults: Evidence from speech errors Speech errors typically respect the Read More →