Author Archives: Wouter Duyck

Natuurlijk mogen ze kliederen, maar rekenen kan geen kwaad

Kinderen die in de kleuterklas meer reken- en taallessen krijgen, scoren op latere leeftijd beter op toetsen. En vooral: die Read More →

Schepen van Eenzaamheid

In De Morgen van 7 januari schrijft Youssef Kobo “Waarom rust er een taboe op eenzaamheid en waarom zijn we Read More →

New publication in Creativity and Innovation Management

Strategies to Improve Selection of Creative Ideas: An Experimental Test of Epistemic and Social Motivation in Groups  Pre-implementation activities like idea Read More →

Oudgrieks als recept tegen kansarmoede

Gentse onderzoekers willen klassieke taal al in lagere school aanbieden Lessen Oudgrieks om kansarmoede tegen te gaan? Met dat recept Read More →

Knack: Ivoren Toren

Ons onderwijs verkeert in een diepe existentiële crisis.’ In het interview met Wim Van den Broeck verderop in dit blad Read More →

New publication in Behavior Research Methods

How well do word recognition measures correlate? Effects of language context and repeated presentations The present study assessed to what Read More →

Buitenwacht

U kant zich tegen de zesjescultuur. De lat moet hoger, zegt u. Ligt ze nu te laag? Hoe komt dat? Read More →

New Publication the Quarterly Journal of Experimental Psychology

Monitoring Speech Production and Comprehension: Where is the Second-Language Delay? Research on error monitoring suggests that bilingual Dutch-English speakers are Read More →

Het Nieuwsblad: “Zes onderwijsexperts geven onderwijsminister Hilde Crevits haar rapport”

Geslaagd, maar met de hakken over de sloot. Dat is de conclusie van een panel experts in ons schoolrapport voor Read More →

Het Laatste Nieuws: “Kennis van leerlingen brokkelt af. We missen toppers in de klas”

Confronterend. Het lijkt zelfs wat moeilijk te geloven: loopt de leerling van 2018 écht achter op die uit 2003? We Read More →