Author Archives: Wouter Duyck

Evalueren doet leren en oriënteren.

In deze Coronatijd moeten vele dingen helaas anders dan we zouden wensen. Zo ook in onze scholen, waar onze oudere Read More →

New publication in Frontiers in Psychology

The protective influence of bilingualism on the recovery of phonological input processing in aphasia after stroke. Language related potentials are Read More →

Waarom de winkelstraten ondanks alles toch volliepen dit weekend: “Bij volgende lockdown maken we wellicht weer dezelfde fout”

“Doe het niet. Het is gevaarlijk”, had minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) nog duidelijk gezegd. Tevergeefs, want zowel zaterdag Read More →

en gezonde dosis contactonderwijs blijft de prioriteit’

De eerste coronagolf was een snelcursus voor de digitalisering in het onderwijs. Biedt de tweede besmettingsgolf kansen om daarin te Read More →

New Publication in European Journal of Work and Organizational Psychology

Initial Impression Formation during the Job interview: Anchors that Drive Biased Decision-making Against Stigmatized Applicants  The job interview is still one Read More →

New Publication in Logopedie

De impact van tweetaligheid op het herstel van fonologisch begrip bij personen met afasie Binnen de afasierevalidatie staan we aan Read More →

De Zevende Dag over Corona

Bekijk hier: https://www.dropbox.com/s/ckvehl9rmiugaci/zevendedagsept2020.mp4?dl=0

Hoorzitting Vlaams Parlement

Op 17 september 2020 vond in de Commissie Onderwijs van het Vlaams Parlement een hoorzitting plaats over toelatingsproeven. U vindt Read More →

Fors meer leerlingen in aso door corona

Het aantal leerlingen in het algemeen secundair onderwijs stijgt sterk. Dat blijkt uit de septembertellingen van de onderwijskoepels. Er zijn Read More →

Digitaal onderwijs zal op 1980 (moeten) lijken

Never waste a good crisis. Met deze woorden beschreef Winston Churchill hoe verschrikkelijke gebeurtenissen, zoals de tweede wereldoorlog, uiteindelijk tot Read More →